zsckr@nowytarg.pl

ul. Kokoszków 71, 34-400 Nowy Targ

zsckr@nowytarg.pl

ul. Kokoszków 71, 34-400 Nowy Targ

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

INFORMACJE OGÓLNE

Aktualnie funkcję pedagoga szkolnego pełnią:

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][eut_single_image image_mode=”medium” image=”2693″][vc_column_text]

mgr Justyna Bąbol

pedagog

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][eut_single_image image_mode=”medium” image=”6020″][vc_column_text]

mgr Łukasz Stawiarz

pedagog

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][eut_single_image image_mode=”medium” image=”2692″][vc_column_text]

mgr Anna Radwańska

pedagog oraz pedagog specjalny

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=””]

 

Godziny pracy:

PONIEDZIAŁEK: 7.30- 18.00

WTOREK: 7.30- 16.00

ŚRODA: 7.30-16.00

CZWARTEK: 7.30- 16.00

PIĄTEK: 7.30- 15.30

poniedziałek wtorek środa czwartek piątek
Justyna Bąbol 7:30 – 12:30 7:30 – 12:30 13:00-16:00 8:30- 14:00 7:30 – 11:00
Anna Radwańska 12:00 – 15:30 12:00-16:00 7:30 –13:30 8:00 – 12: 00 11:00- 15:30
Łukasz Stawiarz 15:00-17:00 14:00-16:00 7:30 –10:30

Tel. 018 266 27 71 wew. 45

Pedagog szkolny organizuje w szkołach i placówkach pomoc psychologiczną i pedagogiczną dla dzieci i młodzieży, której celem jest wspomaganie rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się poprzez pomoc wychowawcom klas i współdziałanie z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), organami szkoły oraz instytucjami pozaszkolnymi.

 

Do zadań pedagoga szkolnego należy między innymi:

  • Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
  • Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
  • Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  • Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli,
  • Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach,
  • Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli, w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy,
  • Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.

Zadania, o których mowa realizowane są we współpracy z:

  • Rodzicami
  • Nauczycielami i innymi pracownikami Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego
  • Nauczycielami i pracownikami innych szkół
  • Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną
  • Poradniami Specjalistycznymi
  • Innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.

Uczniowie mogą się zgłaszać do pedagoga gdy:

  • nie radzą sobie z nauką
  • ktoś naruszy ich prawa;
  • ktoś stosuje wobec nich przemoc;
  • potrzebują pomocy i rady;
  • chcą po prostu z kimś porozmawiać;
  • chcą poradzić się, wybierając przyszłe studia, zawód;

Rodzice uczniów mogą oczekiwać pomocy wtedy gdy:

  • dziecko ma problemy z nauką, licznymi nieobecnościami  i odnalezieniem się w szkole;
  •  problemy z zachowaniem, z rówieśnikami;
  •  uzyskania informacji i pomocy dla swoich dzieci;

Nauczyciele mogą oczekiwać: 

  • pomocy w zdiagnozowaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych uczniów;
  • analizy opinii o uczniach z poradni psychologiczno-pedagogicznej;
  • wspierania w podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego i profilaktycznego;
  • wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dotyczących uczniów;

Zadania pedagoga specjalnego w szkole.

  • Współpracuje z zespołem mającym opracować dokumentację dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w tym IPET i WOPFU.
  • Współpracuje z nauczycielami, wychowawcami, ale także innymi specjalistami zatrudnionymi w szkole i w placówkach wspierających uczniów, ale także z rodzicami oraz uczniami. W ramach tej współpracy będzie mi.n.
    • rekomendowania dyrektorowi działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu przedszkola, szkoły,
    • diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki.
  • Wspieranie nauczycieli, wychowawców  i innych specjalistów w kontekście doboru metod, form pracy, określaniu potrzeb uczniów, ale także ich mocnych stron.
  • Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom ale także nauczycielom.
  • Współpracowanie z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym np. z ;
    • poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,
    • placówkami doskonalenia nauczycieli,
    • innymi przedszkolami, szkołami i placówkami,
    • pracownikiem socjalnym,
    • asystentem rodziny,
    • kuratorem sądowym i innymi.
  • Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych.

W przypadku pojawienia się trudności, problemów, niepewności zapraszam do kontaktu: rodzica, ucznia oraz nauczyciela.

Psycholog szkolny.

Czym zajmuje się psycholog szkolny?

  • diagnozą potencjalnych możliwości ucznia;
  • analizą przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz negatywnego zachowania ucznia;
  • działaniami profilaktycznymi w celu zapobiegania pojawianiu się problemów;
  • doradztwem w zakresie wyboru kierunku dalszego kształcenia i zawodu
  • współpracą z rodzicami w zakresie zagadnień wychowawczych (wskazówki związane
    z zagadnieniami wychowawczymi, wskazanie odpowiedniej literatury);
  • współpracą z nauczycielami i wychowawcami klas (zajęcia integracyjne, pomoc
    w rozwiązywaniu konfliktów klasowych);
  • współpracą z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym np.;  z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, w tym poradniami specjalistycznymi,  placówkami doskonalenia nauczycieli, innymi przedszkolami, szkołami i placówkami,  pracownikiem socjalnym,  asystentem rodziny,  kuratorem sądowym i innymi.
  • organizowaniem warsztatów mających na celu m.in. rozwój umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, kreowanie postawy asertywnej.

Kto może się zgłosić?

  1. Uczeń, gdy:
  • ma trudności w szkole z nauką lub w kontaktach z rówieśnikami;
  • nie czuje się w szkole bezpiecznie (jest zastraszany lub dyskryminowany);
  • w jego domu rodzinnym dzieje się coś, co utrudnia mu dobre funkcjonowanie;
  1. Rodzic, gdy:
  • nie radzi sobie z dzieckiem w domu lub zauważa negatywne przejawy jego zachowania;
  • chciałby lepiej zrozumieć swoje dziecko.
  1. Nauczyciel, gdy:
  • doświadcza trudności z uczniem lub zauważa konflikt między uczniami w klasie;
  • szuka nowych form pomocy mających swoje swe źródło w psychologii.

   

WAŻNE TELEFONY: 

MONAR (022) 621-22-33
Telefon Zaufania „Narkotyki- Narkomania” 801 199 990
Katolicki Telefon Zaufania (033) 812-26-67
Całodobowy Telefon Zaufania AIDS (022) 692-82-26
Niebieska Linia (022) 668-70-00
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 11 6111
Dziecięcy telefon Zaufania w Biurze Rzecznika Praw Dziecka

 

0 800 12 12 12
Powstrzymać Przemoc

 

(012) 615 22 22
Telefon zaufania – Policja Kryminalna

 

(012) 413 44 44
Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dorosłych 18 26 33 181

690 536 719

Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Nowym Targu

 

18 266 35 68

 


 

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][eut_blog blog_style=”small-media” categories=”28″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][eut_single_image][/vc_column][/vc_row]

UDOGODNIENIA DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH